Ta projekt ni bil izglasovan.

Projekt Metoda fraktalnega risanja kot art terapija za odrasle in mladino

M Mojca  –  15. 04. 2024  –  Bistrica
Fraktalna slika
Fraktalna slika

Zakaj ta predlog? Katero temo, težavo oz. izziv projektni predlog naslavlja?

Projekt Fraktalna metoda kot art terapija za odrasle in mladino je intuitivni program, ki preko praktičnega ustvarjanja fraktalnih risb - z variacijami v krivuljah in barvah - pri odraslih upočasnjuje upad kognitivnih funkcij v poznejših letih, medtem ko pri hiperaktivni mladini spodbuja večjo osredotočenost in motivacijo. Fraktalna metoda risanja prinaša celosten pristop k izobraževanju in ustvarjalnosti tako za odrasle kot mladino. Pri odraslih se izkaže kot edinstveno preventivno orodje proti upadu kognitivnih sposobnosti, medtem ko pri mladini deluje kot tehnika pomirjanja in počitka v barvah. Fraktalna metoda risanja je inovativna ter kreativna tehnika, ki združuje principe tehnike za ohranjanje možganske aktivnosti, kromoterapije, grafomotoričnih vaj, abstraktne umetnosti in nevroznanstvenih konceptov. Temelji na povezavi med gibljivostjo roke in psihofizičnim stanjem posameznika. Značilnosti te metode vključujejo: enostavnost izvajanja, sproščujoč učinek na ustvarjalca, razvoj in krepitve kognitivnih funkcij, izboljšanje pozornosti, koncentracije, kreativnosti, samozavesti ter motivacije. Poleg pozitivnih vplivov na kognitivne sposobnosti, program spodbuja tudi povezovanje v skupnosti. Ustvarja prostor za medsebojno sodelovanje, refleksijo ter povezovanje med generacijami. Omogoča boljše razumevanje med mladimi, odraslimi ter starejšimi. Začetno izobraževanje je bilo organizirano v Knjižnici dr. Toneta Pretnarja v Tržiču in je naletelo na zelo ugoden sprejem. Podobno fraktalno ustvarjalnico želimo organizirati tudi v KS Bistrica. Projekt, v nasprotju z mnogimi drugimi družbenimi dejavnostmi, ne postavlja ovir za medgeneracijsko sodelovanje, saj poleg osnovnih veščin, kot je držanje pripomočka, kot je kuli ali barvica, ne zahteva predhodnih omejitev za sodelovanje.

Kaj konkretno predlagate? Kaj je bistvo vašega predloga? Kaj se bo zgodilo?

Kot rešitev predlagam sklop ustvarjalnih srečanj izobraževalnega projekta: Fraktalna metoda kot art terapija za odrasle in mladino, pod vodstvom Nataše Pajić, certificirane mentorice MFR - metode fraktalnega risanja. Za optimalne rezultate bi program potekal kontinuirano in obsegal: 8 srečanj po 2-3 uri (enako eni šolski uri, torej 45 minut) v obdobju dveh mesecev. Skupina bi sprejela do 16 udeležencev. Izobraževanje in ozaveščanje odraslih predstavlja priložnost za spodbujanje zdravega življenjskega sloga ter za preprečevanje upada kognitivnih funkcij ter zmanjšanje tveganja za nastanek demence. Pretekle izkušnje pri delu z mladimi so pokazale pozitiven vpliv metode fraktalnega risanja na izboljšanje pozornosti, koncentracije, kreativnosti, samozavesti in motivacije. Predvsem želimo ponuditi možnost, da je to dostopno širše, vsakomur, tudi, če ne zna risati. Želimo povabiti čim več ljudi, tudi mlajših. S tem bi spodbujali medgeneracijsko druženje.

Kako naj bi se projekt izvedel? Katere aktivnosti bi bilo treba izpeljati?

V prvem koraku bi za izvajanje projekta angažirali certificirano mentorico MFR - metode fraktalnega risanja, Natašo Pajić. V drugem koraku bi zagotovili najem prostorov in potrebne materiale za izvedbo. Za kvalitetno izvedbo izobraževanja odraslih in mladine je ključnega pomena primerno osvetljen prostor s primerno opremljenimi mizami in stoli, kar zagotavljajo prostori KS Bistrica pri Tržiču. Materiali za eno skupino vključujejo: - Skripte z informacijami in navodili projekta (16 kopij) - Set barvic z najmanj 24 niansami (16 paketov) - Radirke (10 kosov) - Šilčki (5 kosov) - Črna pisala (kemični svinčnik) (16 kosov) - Mini set 12 šolskih flomastrov različnih barv (16 kosov) - Risalni bloki A4 formata (16 kosov) - Risalni bloki A5 formata (16 kosov) - Lesene ploskve A5 formata (16 kosov) - Lesene ploskve - okraski (160 kosov) Izvedli bi cikel 8 samostojnih delavnic po 2 do 3 ure v sezoni jesen (oktober - december 2024) / zima (januar - april 2025). Med samostojnimi delavnicami bi udeleženci ustvarjali fraktalne risbe samostojno v določenih časovnih obdobjih po navodilih, ki so del procesa metode fraktalnega risanja kot umetniške terapije. Vsaka delavnica bi vključevala predavanje in praktični del v skupini do 16 udeležencev. V tretjem koraku bi izvedli promocijske aktivnosti, kot so nagovorna sporočila o ozaveščanju projekta v FB skupini Krajevna skupnost Bistrica pri Tržiču ter izdelava promocijskega materiala za oglasno desko v Krajevni skupnosti Bistrica. Po izvedbi projekta bi fraktalne risbe s ponosom predstavili v obliki samostojne razstave v OŠ Bistrica v sodelovanju z Občino Tržič, s čimer bi podprli rezultate participativnega projekta Več za Tržič.

Kje konkretno naj bi se projekt izvajal?

Dom krajanov Bistrica, Ročevnica 61, 4290 Tržič Projekt podpirajo sopredlagatelji: Snedic Jelka Sedminek Maruša Hladnik Silva Mirjana Kravcar Valerija Godnov Katja Godnov

Kaj bi se po izvedbi projekta spremenilo, izboljšalo?

Fraktalna metoda kot art terapija za odrasle in mladino, v sklopu izobraževalnih delavnic ponuja prilagojen pristop k življenjskemu slogu, ki omogoča učinkovito preprečevanje upadanja kognitivnih funkcij. Pri starejši generaciji lahko celo zmanjša tveganje za nastanek demence, medtem ko pri mladih krepi pozornost, koncentracijo, kreativnost, samozavest in motivacijo. Program ponuja preprosto dostopno aktivnost in spodbuja naravno medgeneracijsko sodelovanje. V svetu, ki se hitro spreminja in kjer so pričakovani instantni rezultati, program, osredotočen na dolgoročni časovni okvir, zagotavlja varno in strokovno usmerjanje ter razumevanje življenjskih vidikov tako znotraj sebe kot v odnosu do drugih. V praksi Metoda fraktalnega risanja kot terapija zbližuje odrasle in mladostnike, pomaga pri razumevanju različnih perspektiv ter ustvarja prostor za medsebojno razumevanje. V podeželskih okoljih, kjer manjka večjih institucij, je krajevna skupnost idealen prostor za izvajanje družbeno-ustvarjalnih dejavnosti z izobraževalnim pridihom. Zdi se, da je ustvarjanje skupnosti, prepletanje generacij in medsebojno razumevanje ključno za prihodnost družbe, ki se sooča z vedno večjo družbeno razčlenjenostjo, ter zahteva vedno večjo pozornost in angažiranost vsakega posameznika.



Dokumenti (2)


Vrednost projekta: 4500 €